EERSTE TREINREIS EN XIAN - Reisverslag uit Beijing, China van Kevin Haren - WaarBenJij.nu EERSTE TREINREIS EN XIAN - Reisverslag uit Beijing, China van Kevin Haren - WaarBenJij.nu

EERSTE TREINREIS EN XIAN

Door: kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

29 Juni 2015 | China, Beijing

Voor het eerst in een trein in China. Natuurlijk eerste keer dus ik dacht laat ik op tijd komen. 3 uur voor vertrek was blijkbaar iets teveel dus daar zit je dan in het midden van een wachtruimte met rond de duizend Chinezen om je heen, die je allemaal een voor een aanstaren. De treinen zijn zo groot dat je een coupénummer krijgt en een bed die op je ticket staat. Drie bedden boven elkaar en moeilijk te beklimmen als je boven slaapt. Drama druk in het begin, maar al snel beland je toch naast een zwetende oude Chinees die je in het vliegtuig hebt vermeden. Of het karma is? Ik weet het niet, maar ik heb netjes een gebedje gedaan in de Lama tempel paar dagen eerder. Al mijn zondes horen langzaam weg te gaan, al weten jullie natuurlijk ook dat dat er nooit veel kunnen zijn! De nachttrein verliep moeizaam richting Xian. Irriteerde me kapot aan de snurkende Chinees naast me. Door de slechte voorbereiding was mijn mobiel ook nog eens bijna leeg en er bleek geen oplaadpunt of überhaupt wifi in de trein te zitten. Dacht toch echt dat onze Aziatische vrienden in dat opzicht verder waren dan wij. 'S ochtends aangekomen bij een vriendelijk hostel. Eerst nog een tijdje in de stress omdat mijn pinpas het niet deed bij diverse banken. Rabobank gebeld voor 25 euro die zeiden dat er niks aan de hand was , waarna ik uiteindelijk de Bank of China opzocht (waar ik in Beijing gepind heb). Gelukkig kon ik daar wel gewoon weer pinnen en mijn hostel betalen. 12 uur was eindelijk mijn kamer klaar en ben ik naar het Terracotta leger geweest in Xian. Onderweg in de bus een student van de universiteit in Los Angeles ontmoet die oorspronkelijk uit Chengdu komt. (mijn volgende stop) Hij kon natuurlijk alle Chinese tekens lezen en vertelde me nuttige informatie over het oude leger. Erg interessant en mooi om het een keer gezien te hebben. Hij gaat mij wat dingen laten zien in Chengdu en diverse lokale eetgewoontes laten proeven. Nog 2 uur verdwaald geweest in de stad en 2x afgezet door taxi's. Lekker in m'n luxe hostel gegeten en vroeg naar bed gegaan, omdat mijn volgende trein alweer 6 uur 's ochtends gaat!! Was een duur dagje, maar weer een dag vol ervaringen! See you in Chengdu bij de panda's! :D

  • 29 Juni 2015 - 20:18

    Ingrid:

    Hey Kevin,
    Mooie verhalen en leuk om te lezen wat jij allemaal mee maakt!!
    Veel plezier nog! Groetjes

  • 29 Juni 2015 - 21:26

    Annemieke:

    heey kev ,weer een leuk verhaal ,uhhum misschien toch nog 1 tempel doen voor de zekerheid ;)
    kijk uit naar het volgende verhaal en foto's , uitkijken en tot het volgende bericht xxx

  • 29 Juni 2015 - 22:36

    Oma:

    leuk die verhaaltjes zo kunnen we je mooi volgen en een heel klein beetje op je letten[is natuurlijk niet nodig maar geeft een goed gevoel, op naar het volgende verhaaltje groetjes en een dikke knuffel van oma

  • 30 Juni 2015 - 12:51

    Thea:

    Hoi Kevin, leuk hoor om je zo te volgen,vind het echt gaaf wat je doet.
    Kijk uit naar de volgende belevenissen.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

China

--

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2015

SUPER DAGEN IN YANGSHUO!

11 Juli 2015

Typisch moi in Guilim

08 Juli 2015

MEET GUILIN!

07 Juli 2015

DERDE EN LAATSTE DAG IN CHENGDU !

07 Juli 2015

MEETING THE SPICY FOOD !!
Kevin

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4824

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 09 Juli 2015

China

Landen bezocht: