GEWOONTES - Reisverslag uit Beijing, China van Kevin Haren - WaarBenJij.nu GEWOONTES - Reisverslag uit Beijing, China van Kevin Haren - WaarBenJij.nu

GEWOONTES

Door: KEVIN

Blijf op de hoogte en volg Kevin

24 Juni 2015 | China, Beijing

China.. een land waar Chinezen om de minuut met je op de foto willen omdat je westers bent. Ik denk dat ik nu al in 368 verschillende plakboeken sta. Een land waar kinderen naakt lopen, hun behoeftes midden op straat doen en waarvan de ouders dat normaal vinden. Waar mensen die roggelend een flinke dosis spuug voor je neus tuffen. Een land waar ze niet aan verkeersregels doen, stoplichten en zebrapaden niet tellen, waar scooters op voetpaden rijden en politie in een Smart auto komt opdagen. Waar dikke Chinezen hun shirt oprollen naar boven en waar vrouwen op straat kolven. Nee, voor de hygiëne ga je zeker niet naar China. Wie nog steeds het beeld heeft van Beijing als grote stad, waar veel mensen Engels praten, kunnen dat vanaf nu weer vergeten. De mensen zijn daarentegen wel bijna allemaal sociaal en vriendelijk en vinden het geweldig om toeristen in hun stad te zien. Het is niet onmogelijk om ruzie te krijgen, maar je zult wel echt veel verkeerd moeten doen willen ze daadwerkelijk boos worden. Ook erg weinig bedelaars voor een grote stad en mensen apprecieren hier alles wat ze hebben of krijgen. Het openbaar vervoer is in tegenstelling tot Nederland wél altijd op tijd, maar het kan er wel zo druk worden dat er mensen staan die je naar binnen duwen. Heerlijk land. Ik spreek jullie weer over een weekje!

• 24 Juni 2015 - 19:30

Annemieke:

als ik al twijfels had om ooit ook naar China te gaan , weet ik nu zeker dat dat NIET gaat gebeuren hahaha xx

• 24 Juni 2015 - 19:55

Travelling Kevin:

Ik heb me serieus nog nooit zo veilig gevoeld als hier. Echt 0,0005% dat er iets gebeurt op straat en politie staat elke straat wel te bivakkeren. Heerlijk! Dus geen zorgen Anne-mieke, ook voor jou zou China zeker wel te doen zijn!