VLUCHT - Reisverslag uit Beijing, China van Kevin Haren - WaarBenJij.nu VLUCHT - Reisverslag uit Beijing, China van Kevin Haren - WaarBenJij.nu

VLUCHT

Door: KEVIN

Blijf op de hoogte en volg Kevin

23 Juni 2015 | China, Beijing

En dan is het ineens zover.. 's ochtends 8:30 richting Schiphol, naar waarschijnlijk het grootste avontuur van je leven. Natuurlijk weer als laatst aankomen, maar nog steeds ruim op tijd, drie uur voor de vlucht. Klassenfoto maken en tickets ontvangen. Mijn backpack was weer "odd-size" waardoor die op een andere band ging dan de rest van de koffers en backpacks. Toen was het maar afwachten of hij op dezelfde bagageband kwam te liggen in Beijing als de rest... De reis duurde voor mij langer dan verwacht (11 uur naar Hong Kong) maar had meer luxe dan verwacht. Onbeperkt bier drinken, lekker eten en een schermpje met films en series waar je zelf uit kon kiezen waren geen faciliteiten die ik eerder had in vluchten binnen Europa. Daarnaast hielp het ook wel dat er een leuke blonde dame uit een van onze oostblokburen naast me zat en geen dikke stinkende Chinees of een jankend kind, waardoor je nog liever de nooduitgang uitspringt dan in het vliegtuig blijft en het gevoel hebt dat je 46 uur hebt gevlogen. Daarna nog een binnenlandse vlucht van 3 uur (!) vanuit Hong Kong naar Beijing die vergeleken met de eerste vlucht natuurlijk een stukje van een cake was. Uiteindelijk veilig aangekomen en gelukkig de backpack ook. Een mini tour gehad met de bus naar het hostel van iemand die amper Engels praatte (verrassend) en een zeer uit te houden hostel tegenover de Mac. Komende dagen komen er foto's (geen zorgen, krijg je geen mail van ;) ) en nog een kleine blog over de eerste paar dagen! Ps. Geen Facebook, Instagram en vooral Google is echt wel afkicken! Tot horens! Kev

• 23 Juni 2015 - 21:06

Anne-mieke:

Heey Kev.

Fijn dat je goed aan gekomen bent, en helemaal super dat de mac tegenover je hostel zit dus omkomen van de honger kom je niet.ben benieuwt naar de eerste foto's , en wacht op het volgende verhaal. geniet ervan , veel plezier en uitkijken , dikke knuffel jft xxx

• 23 Juni 2015 - 22:04

Oma:

Alles goed verlopen gelukkig en nu maar genieten xx

• 23 Juni 2015 - 23:59

Kim:

Fijn wat van je te lezen Kev! Enjoy the next couple of days. En lees graag je volgende blog! X